"Svar på tal"

Jag fick en fråga:

Asså, hur funkar det blir hårfärgen som den va innan man färgade håret om man gör en avfärgning? Vad kostar det? Jag e lite sugen på att färga mitt rött, och jag har blont nu, men jag har aldrig gjort något så med mitt hår så jag e vääldigt osäker. Men kan man göra avfärgning om man ångrar sig?

Jag skrev aldrig det, men det var inte så "lätt" som vissa kanske fick för sig. Jag färgade mitt hår rött en gång, jag gjorde det själv hemma. För att "få bort" den färgen, krävdes det fyra timmar i en salong och det kostade mig mer än 3000 kronor! (Det finns såklart billigare ställen) Men om du vill färga ditt hår rött bör du verkligen verkligen verkligen tänka efter innan, ifall det är värt det! För det är dyrt och är inte helt smärtfritt att "få tillbaka" din gamla färg. 

En avfärgning gör inte heller att man får tillbaka sin ursprungliga färg, när man avfärgar så bleker man håret. Mitt blev mycket ljusare än vad det var innan jag färgade det rött, och på bilden såg det väldigt blont och fint ut (det var kanske inte riktigt en rättvis bild) för att i topparna är det fortfarande lite orange/rosa-aktigt!

Så tänk dig för innan du färgar ditt hår rött! :)

EDIT: Mitt hår slets inte så mycket, min frisör blev väldigt förvånad, hon hade förväntat sig både sämre resultat på färgen (alltså att det skulle varit mer orange än det blev tillslut) och hon trodde också att mitt hår skulle slitas mycket mer, vilket det inte gjorde! Så, jag antar att jag hade "tur"!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0