Enkel och somrig sminkning!

Nu är jag tillbaka! Kommer ha mer tid för att blogga nu, så nu kör vi igång igen!

Tänker visa en jätteenkel sommarsminkning som alla kan göra, och som jag har burit den senaste veckan!
Dessutom behöver du bara använda en palett!

Steg 1. Lägg din foundationbas (om du vill och/eller behöver). Jag använder ingen foundation nu på sommaren, så jag börjar direkt på ögonen.

Steg 2. Lägg en primer och applicera sedan en ljus skugga med en stor fluffig borste över hela locket. Här har jag blandat de två översta skuggorna ifrån paletten!



Steg 3. Lägg en brun skugga i globlinjen. Jag gillar att använda en snedskuren, fluffig borste till detta. Sudda sen ut det med en suddborste. Jag använder den ljusbruna skuggan, i mitten till vänster.



Steg 4. Ta en liten, snedskuren borste och den mörkbruna skuggan och lägg som en eyeliner vid din fransrad. Sudda ut för en mer naturlig look.



Steg 5. Böj dina ögonfransar, applicera maskara och lägg en vit penna i vattenlinjen för att ljusa upp!



Steg 6. "Skulpturera" ditt ansikte, alltså framhäv dina kindben med hjälp av countouring och highlighting, eller svep bara lite solpuder över ansiktet. Jag countourar mina kindben + lägger lite skimmer uppepå.



Steg 7. Lägg ett färgad läppbalsam på läpparna för att få en naturligt, fin färg! Klart!



Produktlista:
Ögon:
Essence Eyebrow Designer "04 BLONDE"
MANHATTAN Khol Kajal Eyeliner "Snow Bunny 11A"
Wet N' Wild Coloricon Eyeshadow palette "Vanity"
NYC Eyelash Curler
NYC HD Mascara "854 Carbon"

Ansikte:
bareMinerals All-over face color "warmth"
Essence Sun Club "brunettes - darker skin"

Läppar:
Lush Lip Tint "Snow Fairy"







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0