Bronze tutorial

Här kommer en liten ögontutorial, med lite guld och brunt!

1. Primer! Jag använder ELF's Eyelid Primer, sitter som berget!



2. Lägg en beige/hud-färgad skugga över hela locket med en stor, fluffig borste. Jag använder skuggen högst upp i vänstra hörnet. ( Wet N' Wild "Vanity" paletten & EcoTools Eyeshadow Brush)



3. Lägg en guldig skugga över hela ögongloben. Sudda ut! ( Wet N' Wild "Vanity" paletten & MAC 234 )



4. Ta en liten crease-borste och lägg en mörkbrun skugga i globlinjen! Jag använder den mörkaste skuggan i paletten. (Rimmel TRIO Eyeshadow "621 Orion" & liten borste från H&M)



5. Efter det suddar jag ut min bruna skugga och tar samma lilla borste och lägger lite av den bruna skuggan på min övre fransrad. Samtidigt som jag gör detta highlightar jag mitt brynben och min inre ögonvrå med skuggan i Wet N' Wild paletten, den i översta, högra hörnet. (Rimmel TRIO Eyeshadow "621 Orion", Wet N' Wild "Vanity" paletten & liten borste från H&M)



6. Efter det lägger jag eyeliner. Jag använder en sneställd borste och en cream-eyeliner från ELF. ( ELF Cream Eyeliner "Black" & Beautyneeds snedskuren borste)



7. Jag lägger alltid min concealer sist, eftersom jag ofta får mycket "nedsläpp" från mina ögonskuggar, de smular sig och faller ner under ögat. Jag tar en bomullspad med lite sminkborttagning. (L'Oreal Waterproof Eye and Lip Makeup-remover )



8. Nu lägger jag min concealer! Glöm inte att lägga ett transparent puder ovanpå, för att det ska hålla hela dagen! (MUS (Make Up Store) Easy Cover "chai" & i.d BareMinerals Mineral Veil)



9. Jag slänger på mascara och en vanilj-färgad ögonpenna, för att ljusa upp ögat! Klart! (IsaDora Precision Mascara & MUS(Make Up Store) Eyepencil "vanilla")










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0