Balsammetoden

Hej allihopa! :)

Tänkte berätta lite om en grej jag har börjat med, kallas balsammetoden, som endel säkert vet om...

Det innebär att man slutar skada sitt hår med schampoo, eftersom det innehåller farliga kemikalier och bara tvättar håret med balsam. Funkar det? Blir håret inte fett då? Det trodde jag med i början, men nej, det blir faktiskt inte det! 

För att komma igång med detta måste man börja med att för en sista gång, tvätta håret med ett "sista-tvätt-schampoo" och sen börja med de balsamen du ska använda framöver.

Här ser ni vilka produkter jag har använt och använder!



1. "Sista-tvätten-schampoo" -
Naturelle Schampoo Smultron
2. "Tvätt-balsam" - Naturelle Balsam Creamy Peach
3. "Vård-balsam" - Loreal Elvital Volume Collagen No Silicone

Grejen är bara att man måste använda speciella produkter, man kan inte använda vilket balsam som helst, en lista på vilka produkter du kan använda till vad finns HÄR ( man måste vara medlem för att kunna läsa, tar två sekunder att registrera sig!)

Jag fick reda på det genom DENNA (länk) tjejens blogg! Läs mer om det på Lockig (länk)

Jag började för ungefär två veckor sen och mitt hår är redan såå mycket lenare, innan var det alltid risigt, det kändes och framförallt såg torrt ut, men nu är det mycket finare och lenare!

Här är en före-och efter bild tagen från google!







Kommentarer
Postat av: just nail it

sv; förstår det!:)

2011-10-30 @ 17:30:55
URL: http://justnailit.blogg.se/
Postat av: Cyt

Visst är det fantastiskt! Jag absolut älskar BM!

2011-10-31 @ 09:51:21
URL: http://Lennhammer.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0