Hur jag plockar mina ögonbryn

Hej bloggen!

Tänkte visa hur jag brukar göra för att få en fin form på mina ögonbryn!

Först och främst, jag använder mig av tre olika "plock" föremål.


Pincetten använder jag till så mycket hår som möjligt.
Ögonbrynskniven använder jag om jag har bråttom och inte hunnit noppra, den funkar bäst till de små, ljusa fjunen.
Sytråden , den använder jag för att tråda mina ögonbryn med. En tutorial på hur man trådar hittar ni HÄR.

Nu till formen ;)
För att få till en fin form använder jag mig av två metoder. Den första, som säkert många känner till går ut på att mäta med en... pinne? Eller vad som helst rakt, så man vet vart ögonbrynet ska börja, sluta och högsta punkten ska ligga. Högsta punkten mäter man genom att kolla rakt fram och sen "dra" den genom pupillen, kolla på bilden så förstår ni.



Mittenbilden visar hur man mäter ut högsta punkten, det blev lite svårt att ta kort på det, så det blev lite snett, men ni förstår nog!

Det andra är att jag målar ut, efter vad jag har mätt, hur jag ska noppra, som ni ser på bilderna.
Jag nopprar utanför och på det vita, men aldrig aldrig innanför!!

Då kan det bli såhär:
(Vet inte vad ni tycker, men jag tycker iallafall inte det är fint)


Så det var allt tror jag, om det är något jag har missat, säg till! Noppra lugnt!


Kommentarer
Postat av: helen - skönhetsbloggen

Svar: tack:) just på den bilden du skrev på så hade jag lockat håret med plattång.. och sedan använt min volumaster tång för att få volym, och då tar det ju lite längre tid.. Men det är så stor skillnad på tid om jag jobbar eller om jag ä ledig.. ledig kannske tar 20-30 min, jobbar ja.. så gör ja mer extrema sminkningar..kanske 1 timme? med allt :D

2011-11-10 @ 19:18:35
URL: http://blogg.veckorevyn.com/hiilen
Postat av: Wysteriia

Tråda brynen själv? Oh jisses...tro om man ska testa det någon gång :D Jag använder bara pincett :)

2011-11-10 @ 22:36:58
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: A N D R E A / FOTON & VARDAG

SVAR: Åh tack så mycket, vad glad jag blir! :D

2011-11-13 @ 18:17:07
URL: http://nittiofemman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0